Nejprve bychom si zřejmě měli vysvětlit pár základních pojmů. V prvé řadě je pro nás nejdůležitější jedno slovo, spíše tedy zkratka – složenina několika slov. Existuje již několik rozsáhlých pouček o tom, co tato zkratka znamená. My se na ní podíváme ze základního úhlu pohledu, abychom o něco víc nahlédli do tohoto oboru, tedy do oboru optimalizace internetových stránek.
SEO – z anglických slov Search Engine Optimization
Právě z těchto slov, často překládaných jako optimalizace pro vyhledávače, se můžeme dozvědět, že podle anglického překladu slov search engine, se jedná o systém, neboli jakýsi program, který umí vyhledávat na internetu. Dalo by se říct, že SEO se nezaměřuje pouze na jeden vyhledávač jako je například Seznam a Google, ale na všechny typy vyhledávačů.
- Jak vám to má pomoci? Možná jste nyní došli k této otázce a ptáte se, jak vám tohle všechno má vlastně pomoci a k čemu je to dobré?
Máme pro vás jednoduchou odpověď. SEO neboli optimalizace je zde od toho, aby internetové stránky různého typu, podle žádosti jejich majitelů, vyzdvihla do předních pozic ve vyhledávačích. V praxi to funguje tím způsobem, že jakmile si otevřete nějaký vyhledávač, například Google, Seznam nebo jakýkoliv jiný typ, tak tam napíšete to, o co zrovna máte zájem. Pak se zobrazí stránky a z nich si vybíráte. Ovšem, kdo je tam poskládá tak, aby se nepraly, že jedna stránka je první, a další jsou až druhá, třetí, čtvrtá, pátá a tak postupně? Proč je jedna výš a jedna až na desáté stránce? Protože stránky na předních pozicích mají správně nastavené SEO https://www.seolight.cz/.
Optimalizace stránek tedy umožní, aby se právě vaše webové stránky nacházely mezi prvními ve vyhledávačích, což samozřejmě zvyšuje návštěvnost a v případě eshopu také obchody, protože jakmile jste na prvním nebo druhém místě, pak si vás lidé hned všimnou. Lidé totiž raději klikají hned na přední odkazy a nechtějí ztrácet čas tím, že budou hodiny pátrat po tématu, o které zrovna mají zájem.