Novoročenka čili PF

Pokud chceme úspěšně podnikat, musíme si umět své zákazníky hýčkat a dávat jim průběžně najevo, že nám na nich záleží. Můžeme nabízet zvláštní benefity, dárky, ale vhodné je třeba popřát obchodnímu partnerovi k narození dítěte, nebo nějakému významnému životnímu jubileu. Samozřejmostí je ovšem diskrétní forma, jsou lidé, kteří dokáží být spíše vlezlí.
pf 2019 new year
Samozřejmostí by měla být také Novoročenka neboli PF hovorově pak péefko. Bohužel méně samozřejmé je posílání klasického papírového PF, obvykle se tak děje prostřednictvím e-mailu, což je sice akceptovatelné, ale přesto zaslání papírového má vyšší prestiž a v určitých kruzích je to považováno za projev určité úrovně, se kterou by Vaše firma určitě chtěla být spojována. Neposlat PF obchodním partnerům je velké faux pas. U nás je často PF kombinováno obvykle také s Vánočním přáním.
PF vynalezl hrabě Chotek ve třicátých letech 19. století. Autory bývali přední grafikové. I při takové zdánlivé maličkosti jako je Novoročenka byste měli dodržovat určité zásady.
 pf2019

Zásady

1.      Nešetřete.Nešetřete na kvalitním papíru a už vůbec netiskněte novoročenky na firemní tiskárně. Zadejte tisk v nějakém ověřeném grafickém studiu.
2.      Kvalitní grafika– totéž platí o samotném grafickém zpracování. Možná Vás baví vytvářet si grafiku v Corelu, ale věřte tomu, že to, co se jeví efektivní Vám asi sotva obstojí v porovnání s moderními grafickými trendy.
3.      Vlastnoruční podpis majitele firmy a předních představitelů firmy je rozhodně žádoucí.
4.      Nezapomeňte na logo firmy.Určitě by nemělo být přes celou novoročenku, ale zároveň by mělo být dostatečně nápadné.
5.      Pozor na motivy– volte raději univerzální neutrální motivy, nikdy nevíte, jakého náboženského vyznání je Váš obchodní partner. Obzvláště na místě je pak opatrnost v případě zahraničních obchodních partnerů.
6.      Nezapomeňte vyjádřit několika málo slovy poděkováníza spolupráci v uplynulém roce.