Identifikace a doklady od auta.
· Rok výroby – hledejte na místech jako jsou pásy, sedadla, skla atd.
· VINko – rodné číslo auta, nejčastěji se nachází pod kapotou na motoru nebo na palubce pod okny.
· Skla – při kontrole skla musí sedět kódy, pokud jeden z nich nesedí, je jasné, že sklo bylo měněno.
Původ vozidla
Při koupi vozu je důležité znát jeho původ. Abyste si náhodou nekoupili kradené auto, a nakonec díky tomu neměli prázdno v peněžence. V tomto by vám pomohly stránky Ministerstva vnitra. Zde se dá dohledat, jestli je auto v databázi odcizených aut.
Kontrola technického stavu auta
· Kontrola a porovnání skutečného nájezdu. Zkuste vše porovnat a od oka odpočítat jestli podle servisní knížky nebo jiného dokladu sedí stav tachometru.
· Co kontrolovat na laku auta, zdali nemá jiný odstín, známky kytování, odřeniny, ohlé rohy např. na blatnících. Dále stojí za zmínku šrouby a matičky – zdali nemají jinou barvu.
· Interiér by měl odpovídat nájezdu a opotřebení auta. Pozor na propálené sedačky například od cigaret.
· Kontrola nápravy – zde hledejte odklony v kolech a odlišně sjeté gumy.
· U motoru se dá zjistit dost pouhým pohledem a posloucháním motoru. Zkontrolujte hladinu oleje, vody, brzdové kapaliny. Motor by měl být bez viditelných poruch, čistý a suchý nesmí prosakovat olej.
Testovací jízda
· Při pomalém rozjíždění by se auto nemělo klepat ani vydávat divné zvuky, pomalu auto dostaňte do maximálních otáček, pokud jste nezaznamenali ztrátu výkonu nebo se vám auto nezačalo divně chovat, motor by měl být v relativním pořádku.
· Při brzdění nesmí brzdy klepat nebo vydávat zvláštní zvuky.
· Dále stojí za řeč sbíhavost, dá se zjistit jednoduše na rovném úseku, dejte ruce z volantu a sledujte, jestli auto nesjíždí k jedné ze stran.
Kde auto hledat
Nejspolehlivější je vždy autorizovaný dealer. Dále je tu možnost v bazaru, zde hledejte spíše bazary, co si zakládají na svém dobrém jméně. A jako poslední tu máme koupi od soukromé osoby, ta bývá nejvíce riziková.